WEKO3
アイテム
高校入学機会の配分と選抜過程の「市場化」 : 埼玉県入試改革のゲーム理論的考察
https://doi.org/10.15083/00031299
https://doi.org/10.15083/00031299e32a522f-d2ea-4ead-b7b0-27015abd4c8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005390286.pdf (882.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高校入学機会の配分と選抜過程の「市場化」 : 埼玉県入試改革のゲーム理論的考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031299 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
澤里, 翼
× 澤里, 翼 |
|||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Despite banishing mass marketed tests from common schools in 1990s many students still participate in them at their own expense in Saitama. Although the loss of mass tests made the career guidance in common schools difficult, the vendor of the tests continues to make many people cooperate for reconciliation of interests before the entrance examinations of private school. According to the analysis based on the game theory this is because education as a positional good encourages people to cooperate. In conclusion marketization of distribution of education not only as a public good but also as a positional good can cause social injustice and inequality. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 47, p. 501-508, 発行日 2008-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |