WEKO3
アイテム
学校から職業への移行に関する二つの経路 : 「間断」のない移行と「学校経由」の就職
https://doi.org/10.15083/00031312
https://doi.org/10.15083/000313121baa873d-f02c-4681-8474-7ec17a30931c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004683073.pdf (1.1 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校から職業への移行に関する二つの経路 : 「間断」のない移行と「学校経由」の就職 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031312 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Where Have the 'Good'Jobs been Distributed? : Two Pathways of School to Work Transition in Japan | |||||
著者 |
香川, めい
× 香川, めい |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123082 | |||||
姓名 | Kagawa, Mei | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are two distinctive features in school to work transition in Japan. One is the relationship or network between employers and educational institutions, and educational institutions play an important role in screening of students. The other is that newly graduates usually get jobs immediately after graduation. This paper tries to distinguish these two features by analyzing their effect on the chance of acquiring 'good'job. The dataset used in the analysis is the 2000 and 2001 Japanese General Social Surveys. Both school-mediated job search and immediate transition to work enhance the chance of employment in a large firm. But if the self-employed are excluded from the analysis, the effect of school mediated job search weakens but the effect of immediate transition to work remains. Both school-mediated job search and immediate transition to work reduce the chance of being temporary employed. And there are higher chances of being self employed among non users of school mediated job search. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 46, p. 155-164, 発行日 2007-03-10 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |