ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 46
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 46

現場とは何か? : ローカル・ノレッジを媒介としたコミュニケーションに関する社会学的考察

https://doi.org/10.15083/00031314
https://doi.org/10.15083/00031314
51865632-35b5-4750-9614-84697ebf7e24
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683075.pdf KJ00004683075.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル 現場とは何か? : ローカル・ノレッジを媒介としたコミュニケーションに関する社会学的考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031314
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Gemba as Local Knowledge
著者 児玉, 英靖

× 児玉, 英靖

WEKO 123085

児玉, 英靖

Search repository
張, 或〓

× 張, 或〓

WEKO 123086

張, 或〓

Search repository
相澤, 真一

× 相澤, 真一

WEKO 123087

相澤, 真一

Search repository
居郷, 至伸

× 居郷, 至伸

WEKO 123088

居郷, 至伸

Search repository
大滝, 世津子

× 大滝, 世津子

WEKO 123089

大滝, 世津子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123090
姓名 Kodama, Hideyasu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123091
姓名 Cheung, Yuk Man
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123092
姓名 Aizawa, Shinichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123093
姓名 Igo, Yoshinobu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123094
姓名 Ohtaki, Setsuko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the Japanese concept of gemba from the angle of sociology of knowledge. The concept of gemba has been widely used in Japanese schools, factories and offices, which can be literally translated to ""the real scene"" in English. However, the term gemba often suggests a sense of distinction between ""we as powerless workers who know better about the situation"" and ""they as management or outsiders who do not know what really happens in the scene."" Without referring to the social actors who use this concept under specified situation, it is very difficult to pinpoint down exactly what kinds of matter belongs to in a particular gemba. Delineating how this concept was actually used in different social settings, like high school, kindergarten and convenience stores, it suggests that, on the one hand, the concept's intension and the contents it connotes are often ambiguous, on the other hand, its extension often denotes a well-defined and clear boundary of what should be included within a particular gemba. The article thus discusses how the use of this concept may actually relate to group dynamics and thus it may reveal the power structure in contemporary Japanese society.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 46, p. 175-195, 発行日 2007-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:13:15.337191
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3