WEKO3
アイテム
「物語理解における情動」研究の概観
https://doi.org/10.15083/00031319
https://doi.org/10.15083/0003131975363067-8019-43c0-8198-8fb312b128c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004683080.pdf (867.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「物語理解における情動」研究の概観 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031319 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Overview of Emotion Understanding in Narrative Reading | |||||
著者 |
上原, 友紀子
× 上原, 友紀子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123112 | |||||
姓名 | Uehara, Yukiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育創発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When we read narrative text, we can understand characters'emotional state. This process is so natural, that we aren't conscious. Why we can understand it naturally? Many researchers focused their research questions on this problem. This paper reviews the recent studies about understanding characters'emotional state. Understanding characters'emotional state is considered as a kind of inference. So these studies did the experiments by methodology of inference and suggested that the readers successes to understand characters'emotional state. But the research on the processes about it is not so done today. At the end of this paper explores the possibility of studying about these processes from the viewpoint of cognitive side, developmental side, and so on. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 46, p. 239-246, 発行日 2007-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |