ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 46
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 46

実りある「協働」の展開に向けての実践的研究 : 意見が対立する協働相手との相互変容過程に着目して

https://doi.org/10.15083/00031320
https://doi.org/10.15083/00031320
c503ca66-d911-4914-9895-7717e9382627
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683081.pdf KJ00004683081.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル 実りある「協働」の展開に向けての実践的研究 : 意見が対立する協働相手との相互変容過程に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031320
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Case Study for Effective Collaboration : A Process of Reciprocal Transformation among Collaborators with Conflicting Opinions
著者 上間, 春江

× 上間, 春江

WEKO 123113

上間, 春江

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123114
姓名 Uema, Harue
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育創発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Based on a case study conducted over an year and eight months, this study tries to gain practical insights into the difficulties of bringing about a collaborative effort among practitioners with conflicting opinions towards their practices. Two counselors, the subjects of this study, had conflicting clinical perspectives, and thus, opposing opinions towards their practices. This case study focuses on the reduction, through actual practice, of their initial discomfort due to their differing opinions, and tries to reveal factors enabling their transformation in a reciprocal manner by familiarizing with each other's practice. It is then argued that their reciprocal transformation was enabled by ""dwelling in"" each other's practice and perspectives through the suspension of their negative emotions and the development of a caring relationship. This study defines the process of ""dwelling in"" each other as ""mutual adaptation, "" and suggests that ""mutual adaptation"" is a key factor for effective collaboration among conflicting practitioners. Therefore, it is concluded that in order to bring about collaboration among practitioners with conflicting opinions, it is crucial to enable the process of ""mutual adaptation"" with suspending negative emotions and caring for and ""dwelling in"" each other.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 46, p. 247-257, 発行日 2007-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:13:23.091568
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3