ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 46
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 46

多文化共生教育の形成に関する一考察 : 川崎市における地域実践を中心に

https://doi.org/10.15083/00031323
https://doi.org/10.15083/00031323
5dc47b5a-1ffd-48bf-800b-be795c0bc560
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683084.pdf KJ00004683084.pdf (957.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル 多文化共生教育の形成に関する一考察 : 川崎市における地域実践を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031323
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル How Can We Recognize Multicultural Education in Japan? : A Case Study of the Practice in Kawasaki City
著者 金, 侖貞

× 金, 侖貞

WEKO 123119

金, 侖貞

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123120
姓名 Kim, Yunjeong
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The idea of multicultural education was introduced in the middle of the 1980's in Japan. And as the number of foreigners was increasing, the Japanese society paid attention to the importance of Kyosei which means living-togetherness. However, multicultural education as well as Kyosei have already been made by the educational practice. It started by the change of identification of Korean-Japanese and Japanese in Kawasaki city since the 1970's. The purpose of this paper is to examine the process of the formation of multicultural education. To meet the end, this article analyzes the following three questions ; First, how does the movement for multicultural education start? Second, how does it solidify the educational practice and the idea of kyosei? Third, how can we perceive the process that creates multicultural education? The formation of multicultural education shows the paradigm shift of framework in education and the importance of kyosei. This consists of two main components which are the right to learn and identity.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 46, p. 279-287, 発行日 2007-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:13:26.546513
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3