WEKO3
アイテム
ドイツにおける「市民的環境教育」に関する一考察 : 伝統的アソシエーション活動であるクラインガルテン制度の実践から
https://doi.org/10.15083/00031325
https://doi.org/10.15083/00031325b9d0e80d-2895-4d8d-a103-e5f9a7424766
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004683086.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ドイツにおける「市民的環境教育」に関する一考察 : 伝統的アソシエーション活動であるクラインガルテン制度の実践から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031325 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on a ""Civil-Subjective Environmental Education"" in Germany : Through the Analysis of Praxes of Traditional Associatable Activity ""Kleingarten-System"" | |||||
著者 |
高雄, 綾子
× 高雄, 綾子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123124 | |||||
姓名 | Takao, Ayako | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | With the spread of the concept of ""Sustainability"", a question about the relationship between environmental education and civil society or publicness has risen to the surface. In this context, a construction of the theory for civil learning for environment-oriented behavior is becoming a matter of great urgency. In this paper I try to prove the meaning and possibility of the civil-subjective praxes in environmental education, through the analysis of one of the traditional associatable activity in Germany ""Kleingarten-system"", where there are process to be shown a publicness as a civil-subjective environmental education through preserving and managing activities of the local resource. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 46, p. 301-309, 発行日 2007-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |