WEKO3
アイテム
生涯学習・社会教育における「学習機会」理解の視点 : 学習機会論序説
https://doi.org/10.15083/00031327
https://doi.org/10.15083/00031327aeee028b-7758-4e90-97e3-648ccb7aed38
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004683088.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 生涯学習・社会教育における「学習機会」理解の視点 : 学習機会論序説 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031327 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Perspective on Understanding ""Learning Opportunity"" in ""Lifelong Learning"" and ""Adult Education"" : An Introduction to the Theory for ""Learning Opportunity"" | |||||
著者 |
松橋, 義樹
× 松橋, 義樹 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123128 | |||||
姓名 | Matsuhashi, Yoshiki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The precondition of ""lifelong learning"" and ""adult education"" since 1980s in Japan has been ""diversification of learning opportunity"". But the concept of ""diversification of learning opportunity"" has been unclear. So it must be examined in detail. To examine it, the arguments from 1930s (which influenced the arguments after World War II) to 1970s about adult education need to be reexamined. Concretely, the following arguments need to be reexamined : the arguments about the relation between ""Education"" and ""Society"", the arguments about ""Structure"" of adult education, and the arguments about integrating ""Subject of education and learning"" ""Con tents of education"" and ""Methods of educating"". | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 46, p. 323-330, 発行日 2007-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |