ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 46
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 46

近見視力と学習能率の関連(I)

https://doi.org/10.15083/00031330
https://doi.org/10.15083/00031330
6d87cf6b-8480-47de-9b65-03e2cad54a22
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683091.pdf KJ00004683091.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル 近見視力と学習能率の関連(I)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031330
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Relationships between Children's Visual Acuity of Near Vision and their Rate of Study (I)
著者 高橋, ひとみ

× 高橋, ひとみ

WEKO 123139

高橋, ひとみ

Search repository
衛藤, 隆

× 衛藤, 隆

WEKO 123140

衛藤, 隆

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123141
姓名 Takahashi, Hitomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123142
姓名 Eto, Takashi
著者所属
著者所属 桃山学院大学
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科身体教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are two types of visual acuity-distant and near vision visual acuity. We need distant vision visual acuity when we read letters on white board in classrooms. On the other hand, we need near vision visual acuity when we read textbooks, notebooks and letters on computer screens. However, only distant vision visual acuity tests as stipulated in the ""Report of the School Health Statistics"". As a result, near vision visual acuity tests is not a typical part of health research in public schools. We would like to introduce near vision visual acuity tests into health research in schools. We gathered fundamental data about near vision visual acuity in children and their rate of study. We analyzed this in order to find out the relationships between children's visual acuity and their scores. Concretely, we examined near vision visual acuity tests of the seventh grade students and took a survey of their declining vision. As a result, we found that students whose near vision visual acuity was ""under 1.0"" had some problems studying efficiently. ""Skip lines or letters when they read books"", ""Lose tracks of where they were reading"", ""Can't read computer screens clearly"", ""Double vision"". In addition to this, we also found out that the group of the students whose near vision visual acuity was ""under 1.0"" don't study efficiently. More specifically, students need ""over 1.0"" to achieve greater study efficiency.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 46, p. 347-357, 発行日 2007-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:13:35.933145
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3