WEKO3
アイテム
統制行為を中心とする教師の役割の研究 : 韓国の初等学校の観察から
https://doi.org/10.15083/00031334
https://doi.org/10.15083/00031334225b4154-7f8e-47f5-ad9f-36ac6d889d2c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004683095.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 統制行為を中心とする教師の役割の研究 : 韓国の初等学校の観察から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031334 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on the Teacher's Role Focusing on Teacher Pupil Control : From the Observation of Public Elementary Schools in Korea | |||||
著者 |
申, 智媛
× 申, 智媛 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123150 | |||||
姓名 | Shin, Jiwon | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院学校教育高度化専攻教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article describes characteristic daily roles of two teachers controlling their classes at elementary schools in Korea. We analyzed the class records of the teachers at public elementary schools ""K"" and ""M"" in Seoul, Korea, to grasp the class program and the relationships that they manage. We found that the time control depended on the learning progress of tasks and textbooks. Relationships were controlled by establishing the teacher's overwhelming authority over all the students and by maintaining a strong one-to-one emotional relationship with individual students. They also tried to create comparison consciousness and rivalry among the students to enhance efficiency and concentration on course work. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 46, p. 391-400, 発行日 2007-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |