ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 45
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 45

漢方医道の継承 : 浅田宗伯の知識観と師弟関係

https://doi.org/10.15083/00031346
https://doi.org/10.15083/00031346
bb8a30f9-6010-4b1c-8f5b-bd2f5204d637
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683015.pdf KJ00004683015.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル 漢方医道の継承 : 浅田宗伯の知識観と師弟関係
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031346
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Imparting the knowledge of kampo-medicine : Sohaku ASADA's view of knowledge and the relationship with his apprentices
著者 川口, 陽徳

× 川口, 陽徳

WEKO 123171

川口, 陽徳

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123172
姓名 Kawaguchi, Youtoku
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on Sohaku ASADA and based on his remaining writings in detail traces the insights and views concerning the knowledge of Kampo-medicine (The Japanese way of traditional Chinese Healing). ASADA was a Kampo-physician, who lived during the end of the Edo-era and the beginning of the Meiji-era. He devoted himself to educate his apprentices. In fact, his remarkable contribution was to categorize the knowledge of Kampo-medicine and impart them to his apprentices thoroughly. These categories are 'I-GAKU', 'I-JUTSU'and 'I-DOU'. Above all, ASADA insisted that 'I-GAKU'is not just the only knowledge physicians shall acquire. Although he divided the medical knowledge into those three categories, he knew that in truth all of them need to be seen as unified. Therefore, he set up clinical spaces with the intention to allow all types of knowledge to trickle and spill vigorously together as a device for unification. He inclined his apprentices to become physicians who naturally put this way of integrative healing into practice and so unify the three categories into one.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 45, p. 11-20, 発行日 2006-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:12:12.904674
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3