ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 45
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 45

アメリカにおけるサーティフィケート・プログラムの普及 : 非学位課程の拡大構造

https://doi.org/10.15083/00031355
https://doi.org/10.15083/00031355
107d1ef2-47e3-45c4-b226-587035ea8d62
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004683024.pdf KJ00004683024.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル アメリカにおけるサーティフィケート・プログラムの普及 : 非学位課程の拡大構造
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031355
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Certificate Programs in the American Higher Education Institutions : An Analysis of the Trend of Expansion and Underlying Social Need
著者 林, 未央

× 林, 未央

WEKO 123191

林, 未央

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123192
姓名 Hayashi, Mio
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the age of recurrent learning, many adult learners may demand a set of knowledge and skill that does not have to satisfy the requirements for such grand academic degrees as Bachelor's or Masters. Instead, such a set can be organized as a module (non- or sub-degree program) that would lead to a kind of certificate. While the Japanese society is now envisaging the rise of such needs, the United States has a long history in such development. From that perspective, this paper examines how those programs developed the United States. The findings are as follows : (1)non-degree programs in the traditional vocational training expanded in the 1970s, but the enrollment remained stable in the 1980s ; (2) a group of non-traditional programs, catering to new professional and academic fields, started expanding in the 1980s, and. (3) this new group has been expanding till now by adding new fields. The findings indicate that the latent demands for non-degree programs will likely to increase in Japan, and in order to respond to those demands, Japan will need institutional changes including a system of certificates corresponding to such programs.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 45, p. 105-114, 発行日 2006-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:12:25.274177
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3