WEKO3
アイテム
市民社会における学級・講座の意義 : 社会教育と地方行政の計量分析
https://doi.org/10.15083/00031376
https://doi.org/10.15083/0003137688aa0cff-7f10-4af2-bd0c-a301722cf218
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004683045.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 市民社会における学級・講座の意義 : 社会教育と地方行政の計量分析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031376 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Meanings of Classes and Courses in the Civil Society : Quantitative Analysis on Social Education and Local Self-Governments | |||||
著者 |
佐藤, 智子
× 佐藤, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123234 | |||||
姓名 | Sato, Tomoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In contemporary political circumstances, civil society is expected to play more important role. That's why we need to give much thought to the role of local governments on social education. The purpose of this paper is to examine the significance of ""classes and courses"" provided for social educational facilities and administrative agencies. First, I focused on volunteers as a major actor of the civil society and analyzed the relationship between motivations of citizens to participate in volunteer activities and ""classes and courses"". Secondly, I noticed regional varieties of the conditions for the local governments to provide ""classes and courses"" and speculated about ""Local Optimum"" from the aspect of administration of social education. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 45, p. 317-324, 発行日 2006-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |