ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 44
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 44

乳幼児期の情動調整の発達に関する研究の概観と展望 : 保育の場を視野に入れた情動調整の発達の理解を目指して

https://doi.org/10.15083/00031400
https://doi.org/10.15083/00031400
5e92a84f-e002-419f-b37f-5cc3d7ea3e23
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004682978.pdf KJ00004682978.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-02
タイトル
タイトル 乳幼児期の情動調整の発達に関する研究の概観と展望 : 保育の場を視野に入れた情動調整の発達の理解を目指して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031400
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Review of Developmental Studies on Emotion Regulation in Early Childhood : For Better Understanding of Development of Emotion Regulation from the view of the Effect of Child Care
著者 森田, 祥子

× 森田, 祥子

WEKO 123299

森田, 祥子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123300
姓名 Morita, Sachiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 During the last several years, research on the development of emotion regulation (ER) has grown dramatically. One area that has received less attention concerns association between nonparental child care and the development of ER. Recently, many children experience nonparental child care in early childhood. So, it is important to study not only child-parent relationships but peer relationships and child-caregiver relationships experienced in child care settings on development of ER. This paper reviews on the effect of child-parent relationships and peer relation on development of ER. Then first, the importance of examing the caregivers'role in development of ER is argued. And second, the necessity of studying the interplay among child-parent relationships, peer relationships, and child-caregiver relationships is emphasized.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 44, p. 181-189, 発行日 2005-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:11:39.676155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3