WEKO3
アイテム
通所型中間施設における援助に関する研究 : 不登校児をはじめとする子どもの参与観察記録をもとに
https://doi.org/10.15083/00031405
https://doi.org/10.15083/0003140522ff52f8-4f22-4b69-a7cb-e679368da4bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 通所型中間施設における援助に関する研究 : 不登校児をはじめとする子どもの参与観察記録をもとに | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031405 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The study of supports in a day care center : Based on the field notes of adolescents of non attendance at school and others | |||||
著者 |
中島, 正雄
× 中島, 正雄 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123312 | |||||
姓名 | Nakashima, Masao | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine the support of the staffs in a day care center of which the main member is adolescents of non attendance at school. The author entered the center for about 6 months and carried out field work. It was found that the support included 6 different factors; ""mental and physical assessment"" ""basic support style of the staffs"" ""support of their life"" ""support of personal relations"" ""support of learning"" ""support of their course"". It can be concluded that the comprehensive and individual supports by the staffs lead to remarkable progress of the adolescents at the day care center. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 44, p. 241-250, 発行日 2005-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |