ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 43
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 43

辛さを覚える他者経験の事例研究 : サルトルにおける「対他存在」を手がかりとして

https://doi.org/10.15083/00031446
https://doi.org/10.15083/00031446
2dcd850e-ae50-49ac-82ab-15fce542c8eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004259196.pdf KJ00004259196.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-14
タイトル
タイトル 辛さを覚える他者経験の事例研究 : サルトルにおける「対他存在」を手がかりとして
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031446
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A case study on the experience of someone else with pain Based on ""being-for-others"" by Sartre
著者 遠藤, 野ゆり

× 遠藤, 野ゆり

WEKO 123421

遠藤, 野ゆり

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123422
姓名 Endo, Noyuri
著者所属
著者所属 学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to understand the experience of someone else, we must focus not only on harmonious relationships but also on painful conflicts. According to Sartre's study about being-for-others, one experiences this in two ways. In one way, he feels a drain hole opened in his world by the other-as-object. In the other, he feels looked at by the other-as-subject. This article is a case study on what we call ""delinquent children's"" experiences with pain. These children had hardly ever met others who understood them. This study shows that, consequently, such children usually meet care givers as objects in the home, although sometimes care givers emerge as subjects for them. For example, a care giver's scolding fixes them. Like all of us, they often waver between both types of experience to avoid being transcended and hurt. And sometimes these avoidances prevent them from actually receiving the care givers'words. However an abrupt break in continuity made by internal negation accompanied by pain can enable them to receive the words of others which are addressed to their hearts. This elucidation therefore suggests that those experiences may allow them future positive experiences with others.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 43, p. 235-244, 発行日 2004-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:10:55.955685
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3