ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 43
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 43

或る失語症者における言葉と身体的所作 : メルロー=ポンティの言語論と身体論を手がかりとして

https://doi.org/10.15083/00031448
https://doi.org/10.15083/00031448
50b84f35-f659-4585-bd7a-e44d956e1f84
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004259198.pdf KJ00004259198.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-10-14
タイトル
タイトル 或る失語症者における言葉と身体的所作 : メルロー=ポンティの言語論と身体論を手がかりとして
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031448
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Speech and body gesture in an aphasic : Learning from Merleau-Ponty's theory of language and body
著者 河上, 燁子

× 河上, 燁子

WEKO 123425

河上, 燁子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 123426
姓名 Kawakami, Youko
著者所属
著者所属 学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to elucidate how an aphasic as ""speaking subject"" talks and expresses his thoughts. The author explains the relation between an aphasic's speech and his gestures, which has been seldom discussed in aphasia studies as a field of brain research. The author tries to clarify the following case, based upon Merleau-Ponty's view on the language and the body. From the perspective of ""talking in words"" and ""talking with gestures"", the author studies the dialogue among the aphasic, his wife and the author. This study shows the following problems with which the aphasic is confronted in his dialogue: a) difficulty in expressing his thoughts in words, based on ""verbal images"", particularly when he feels physically tired; b) difficulty in converting his thoughts into gestures; and c) the instability of his thoughts caused by second problem. These problems indicate the close relation between what an aphasic expresses in words and with gestures. Understanding these problems, it is clear that for a ""speaking subject"", speech represents how he ties himself to the real world. Consequently, in speech therapy, therapists should show respect for the aphasic's individuality and existence, and focus on their speech and gestures.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 43, p. 255-264, 発行日 2004-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:10:58.477036
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3