WEKO3
アイテム
批判的読みにおける文章の構造的側面の役割
https://doi.org/10.15083/00031453
https://doi.org/10.15083/00031453741a271b-ea04-4c85-967d-0558ff867e96
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004259203.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 批判的読みにおける文章の構造的側面の役割 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031453 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The roles of structural aspects of texts on critical reading | |||||
著者 |
大河内, 祐子
× 大河内, 祐子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123436 | |||||
姓名 | Okouchi, Sachiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines the roles of structural aspects of text on critical reading. From the viewpoint of reading that readers interacts with the writer, I suppose that critical reading consists of three aspects; 1) comprehension monitoring, 2) examining writer's argument, 3) reproducing opinion. The importance of structural aspects differs from one critical reading aspect to another. Several problems to be solved are pointed out. 1) The order of three aspects of critical reading (step by step or circulatory) ought to be clear with reference to the development of the ability of reading, 2) Methodologically, further study is needed about on-line processes during reading, specifically on examining writer's argument. 3) The interactional effects of knowledge and epistemological beliefs and structural aspects of text are not yet unclear on three aspects of critical reading. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 43, p. 305-313, 発行日 2004-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |