WEKO3
アイテム
学習支援における高齢者像の検討 : 老人クラブの会員をめぐる議論と取り組みから
https://doi.org/10.15083/00031455
https://doi.org/10.15083/00031455e606be5f-a179-4af5-8136-60038347c471
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004259205.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習支援における高齢者像の検討 : 老人クラブの会員をめぐる議論と取り組みから | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031455 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A study on olders from the view point of learning support : regarding members'disengagement in the Senior Citizen's Club | |||||
著者 |
伊藤, 真木子
× 伊藤, 真木子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123440 | |||||
姓名 | Ito, Makiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A deal of learning opportunities have been provided for active elderly. But it has not mentioned the fact that soon or later elderly will face their physical and mental changes and their slow declines will persuade them to abandon continuing learning. Similarly, Senior Citizens'Clubs positively participating in social activities have been subsidized for further promotion of their activities. But it is not easy to join social activities unless they have confidence in health and physical strength. The more active oriented the clubs are, the more older members are discouraged from participating club's activities and take a less active role in their clubs. This article, regarding the membership in the Senior Citizen's Club, mentions the importance of care for the older learners who are actually in disengagement process. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 43, p. 325-334, 発行日 2004-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |