WEKO3
アイテム
在日外国人の学習権保障と地方自治体の役割 : 川崎市「ふれあい館」設立要求運動を中心として
https://doi.org/10.15083/00031459
https://doi.org/10.15083/000314597f99059a-bbe3-48c7-bd61-f86c82141722
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004259209.pdf (943.7 kB)
|
|
Item type | 一般雑誌記事 / Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 在日外国人の学習権保障と地方自治体の役割 : 川崎市「ふれあい館」設立要求運動を中心として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | article | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031459 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Role of a Local Government for the Foreigner's Right to Learn in Adult Education | |||||
著者 |
金, 侖貞
× 金, 侖貞 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69540 | |||||
姓名 | Kim, Yunjeong | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims to show how a local government can provide an opportunity to learn for foreigners in Japan by examining the process that led to the establishment of Fureai center in Kawasaki city in 1980's. First, there is an analysis of the formulation of Min, which means learners, by a Korean-Japanese organization called seikyusha. Then, a further analysis of the collaboration between the Kan, which means a local government, and the Min in the establishment of Fureai center. Finally, an outline of how the policies on foreigners in Kawasaki city are affected this process. This paper will show not only how important the collaboration between learners and a government is, but also how we should perceive the foreigner's right to learn. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 43, p. 365-372, 発行日 2004-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 |