ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 42

「教育改革の社会学」のモデル構築 : 合理的選択理論と「失敗」の社会学の可能性

https://doi.org/10.15083/00031474
https://doi.org/10.15083/00031474
0eb30b06-4f22-4e48-b97e-deabd077cedf
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000696228.pdf KJ00000696228.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 「教育改革の社会学」のモデル構築 : 合理的選択理論と「失敗」の社会学の可能性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031474
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The establishment of sociological models of educational reform : The possibility of rational choice theory and sociology of 'failure'
著者 中澤, 渉

× 中澤, 渉

WEKO 69591

中澤, 渉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69592
姓名 Nakazawa, Wataru
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to contribute to the establishment of sociological theory of educational reforms. Understanding the educational reforms has long been a major focus of sociology of education. But it has not adequately considered the mechanism of them. By the way, rational choice theory has been receiving increasing attention among sociologists, because it explains the proper conception of the relation between individual and social levels successfully according to James Coleman. And Raymond Boudon proposed 'cognitivist model'and pointed out the limitations of rational choice theory. Additionally, I refer to the sociology of failing in reforms. These considerations invite further empirical investigation.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 42, p. 169-178, 発行日 2003-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.3
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.1
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:09:59.910359
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3