WEKO3
アイテム
ヴィゴツキーの発達理論における発達の存在論的次元
https://doi.org/10.15083/00031485
https://doi.org/10.15083/00031485a34a63e2-bcda-4bc7-8fb0-7dc37e4b3233
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00000696239.pdf (803.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ヴィゴツキーの発達理論における発達の存在論的次元 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031485 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The ontological dimension of human development in Vygotsky's developmental theory | |||||
著者 |
長澤, 貴
× 長澤, 貴 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69618 | |||||
姓名 | Nagasawa, Takashi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this article is to reform the view of Vygotsky. In the reinterpretations of Vygotsky's developmental theory, his theories about the development in ontological dimension have been overlooked and Vygotsky has been viewed as cognitive psychologist. How did Vygotsky treat the development in ontological dimension? What meanings does Vygotsky's theory about the development in ontological dimension suggest? This article describes how Vygotsky treated the development in ontological dimension by examining Vygotsky's studies on defectology. And I find the unfinished project of Vygotsky as a Marxist in his defectology. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 42, p. 305-311, 発行日 2003-03-10 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.51 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.238 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |