ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 41
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 41

ごっこコーナーにおける「役」の生成・成立の発達過程

https://doi.org/10.15083/00031522
https://doi.org/10.15083/00031522
76d2ad4d-b56d-4cb5-ad38-22021c735a32
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002401157.pdf KJ00002401157.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル ごっこコーナーにおける「役」の生成・成立の発達過程
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031522
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Developmental Study of the Role Assignment Processes in the Symbolic Play
著者 秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 69721

秋田, 喜代美

Search repository
増田, 時枝

× 増田, 時枝

WEKO 69722

増田, 時枝

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69723
姓名 Akita, Kiyomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69724
姓名 Masuda, Tokie
著者所属
著者所属 学校教育開発学コース
著者所属
著者所属 淑徳文化専門学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the developmental processes of 4-year-old children's choice of roles and negotiation about role assignment with peers in the symbolic play. The children at the same corner in the classroom, "playing house corner" were observed and recorded by a video camera and field-notes for one year. The three major results were as follows : (1) There is a developmental tendency to use from a symbolic token to verbal declaration as expression of the choice of a role. (2) The individual differences of choice and negotiation are salient at the earlier time of school year. (3) The failure of role assignment results from role refusal by other children and role abandonment by oneself. The developmental processes of role-negotiation and assignment processes among children show the relationship building and self-realization processes through play.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 41, p. 349-364, 発行日 2002-02-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376.1
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:09:33.236901
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3