WEKO3
アイテム
論説文におけるアーギュメントの理解
https://doi.org/10.15083/00031543
https://doi.org/10.15083/00031543c626168f-9ec2-48e8-ac41-3cc1128f783c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401115.pdf (836.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 論説文におけるアーギュメントの理解 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031543 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Overview of Research on Written Arguments | |||||
著者 |
大河内, 祐子
× 大河内, 祐子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69768 | |||||
姓名 | Okouchi, Sachiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper provides an overview of research on comprehension and evaluation of written arguments (ex. editorials, articles, and persuasive texts) from the viewpoint of text comprehension research. Readers use two ways of case building and evidence weighing. When readers interacts with writer's argument, they build a case more frequently than weigh evidence. Several important factors are pointed out; reader, text, metacognitive engagement during reading and argumentative knowledge. More studies on the process of interaction with writer's argument is needed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 40, p. 131-138, 発行日 2001-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 801.04 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 801.6 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |