WEKO3
アイテム
サッチャリズムにおける教育の特殊性
https://doi.org/10.15083/00031553
https://doi.org/10.15083/00031553665b8a61-4337-4b34-b34f-3e9469041f57
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401125.pdf (989.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サッチャリズムにおける教育の特殊性 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031553 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Peculiarity of Education at the development of Thatcherism | |||||
著者 |
山中, 秀幸
× 山中, 秀幸 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69792 | |||||
姓名 | Yamanaka, Hideyuki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clear the peculiarity of education through the definition of "Thatcherism". For the purpose, first, especially in the economic policy, this study attempts to define the normative concept of Thatcherism in comparison with the former policy. Second, it considers whether aforementioned concept can be applied to the educational policy of the Thatcher Government. By this consideration, it is cleared that the role wanted the government is ambiguous comparatively in educational policy. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 40, p. 251-260, 発行日 2001-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.33 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |