WEKO3
アイテム
公衆の科学理解と科学館展示 : 論争的な現代科学技術の学習/教育原理に関する序論的考察
https://doi.org/10.15083/00031554
https://doi.org/10.15083/00031554f2918d0c-8e44-48b9-8a7e-8c0c1f1f61ff
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401126.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 公衆の科学理解と科学館展示 : 論争的な現代科学技術の学習/教育原理に関する序論的考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031554 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Public Understanding of Science and the Exhibition in Science Museums : An introductory study on the principle of learning/education about controversial contemporary science and technology | |||||
著者 |
山本, 珠美
× 山本, 珠美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69794 | |||||
姓名 | Yamamoto, Tamami | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 日本学術振興会 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | "Public Understanding of Science (PUS)" has been paid attention to in many countries since 1980s. PUS tends to be confused with public acceptance of science, but it contains both getting correct information and decision-making based on informed decision. Science museums have been regarded outside politics, but their shortness of representation about social context and uncritical attitude to scientific progress are criticized from a view of PUS. Recently, science museums have challenged to represent contemporary science and technology. Their aim is to offer a basis for visitors to make up their own minds. The principle of learning/education about controversial science and technology is an open end process. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 40, p. 261-270, 発行日 2001-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 406.9 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 407 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |