ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 40
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 40

公衆の科学理解と科学館展示 : 論争的な現代科学技術の学習/教育原理に関する序論的考察

https://doi.org/10.15083/00031554
https://doi.org/10.15083/00031554
f2918d0c-8e44-48b9-8a7e-8c0c1f1f61ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002401126.pdf KJ00002401126.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 公衆の科学理解と科学館展示 : 論争的な現代科学技術の学習/教育原理に関する序論的考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031554
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Public Understanding of Science and the Exhibition in Science Museums : An introductory study on the principle of learning/education about controversial contemporary science and technology
著者 山本, 珠美

× 山本, 珠美

WEKO 69793

山本, 珠美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69794
姓名 Yamamoto, Tamami
著者所属
著者所属 日本学術振興会
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 "Public Understanding of Science (PUS)" has been paid attention to in many countries since 1980s. PUS tends to be confused with public acceptance of science, but it contains both getting correct information and decision-making based on informed decision. Science museums have been regarded outside politics, but their shortness of representation about social context and uncritical attitude to scientific progress are criticized from a view of PUS. Recently, science museums have challenged to represent contemporary science and technology. Their aim is to offer a basis for visitors to make up their own minds. The principle of learning/education about controversial science and technology is an open end process.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 40, p. 261-270, 発行日 2001-03-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 406.9
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 407
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:09:01.620504
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3