WEKO3
アイテム
日本における病弱教育の現状と課題
https://doi.org/10.15083/00031573
https://doi.org/10.15083/0003157322fdeb5d-aa54-4790-87a5-c21c8bbee85f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401082.pdf (899.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本における病弱教育の現状と課題 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031573 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Issues in the Education for the Health-impaired in Japan | |||||
著者 |
谷口, 明子
× 谷口, 明子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 69847 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Taniguchi, Akiko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The education for the health-impaired, which is categorized as special education, has a rather long history in Japan. However, little public attention has been paid to this educational field and, mainly because of the problem of privacy, there have been very few research studies so far. The major purpose of this paper is to explain the system and historical background of the education for the health-impaired in Japan. Then future research directions are also discussed. As for a research method. I would like to emphasize the usefulness of ethnographic method for the research in this field. Theoretically, systems theory and social support theory are supposed to be relevant to the reality of this educational field. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 39, p. 293-300, 発行日 2000-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 373.2 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 378.4 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |