WEKO3
アイテム
協同的学習を組織化する<人・道具・環境>の相互作用
https://doi.org/10.15083/00031584
https://doi.org/10.15083/00031584534fad67-5b49-4bcc-a944-1574772633c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401093.pdf (886.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 協同的学習を組織化する<人・道具・環境>の相互作用 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031584 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Interaction organizing collaborative learning among humans, tools, and environments | |||||
著者 |
若林, 正
× 若林, 正 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69885 | |||||
姓名 | Wakabayashi, Tadashi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We depend on various artifacts in our dairy lives. Nowadays, artifacts have become more complex and difficult to use, as the technology has developed. Studies on how to cope with such situations, 'Human-Computer Interaction'or 'Interface', have mainly focused on the physical and/or spatial aspects of artifacts, or the relationships between a single person and a single artifact in an experimental environment. However, around the use of artifacts, we need to investigage in-situ activities in our everyday lives and focus on the relationships among humans, tools and environments. This paper refers to two cases of activities around a 'beeper'and examines several aspects of the interaction among humans, tools and environments. Through analyzing these cases. I would suggest the key consepts of "caring" and "learning" to explore the relationships among humans, tools, and environments, which could organize collaborative learning. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 39, p. 443-451, 発行日 2000-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.45 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |