WEKO3
アイテム
幼児の「心の理論」の発逹 : どのようにして他者を理解してゆくのか
https://doi.org/10.15083/00031612
https://doi.org/10.15083/00031612116debc9-9063-4785-a453-7af82f7bf1aa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401045.pdf (991.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の「心の理論」の発逹 : どのようにして他者を理解してゆくのか | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031612 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Development of Infant's Theory of Mind : How Do Infants Understand The Others? | |||||
著者 |
鈴木, 敦子
× 鈴木, 敦子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69973 | |||||
姓名 | Suzuki, Atsuko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 学校教育開発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Theory of mind has recently been of great interest to researchers studying children's understanding of the mind. One reason for this interest is that theory of mind is concerned with interesting activities such as pretend play and lying. This paper reviewed Japanese research literatures on theory of mind and understanding others, with special emphasis on two issues : whether the false belief task reflects children's ability to understand other's mental state and whether the ability to understand mental representations is different from the one to understand representations in general. This paper then explores mechanisms of conceptural change in the children's theory of mind. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 38, p. 317-325, 発行日 1998-03-26 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.5 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 376.11 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |