ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 38
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 38

『万朝報』「小学校教師の学力問題」に見る教師文化の構造

https://doi.org/10.15083/00031614
https://doi.org/10.15083/00031614
34a48c3a-9669-4aff-b1ca-f84c10a6cbee
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002401047.pdf KJ00002401047.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 『万朝報』「小学校教師の学力問題」に見る教師文化の構造
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031614
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Teachers'Culture Emerging in "The Matter of The Degraded Achievement of Elementary School Teachers" Issued on a Public Paper, The Yorozu Choho in the 1910's
著者 岩田, 一正

× 岩田, 一正

WEKO 69976

岩田, 一正

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 69977
姓名 Iwata, Kazumasa
著者所属
著者所属 学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to consider what kind of human beings teachers were transformed into in the 1910's in Japan through analyzing discourses on newspapers and magazines which referred to "The Matter of The Degraded Achievement of Elementary School Teachers." In those days people began to focus on educational spirit rather than its institution in consequence of the political revolt, named Taigyaku-Jiken (1910), and students movement in secondary schools. Therefore, the matter of low achievement in teachers became connected with a new perspective on the quality of education. Through analyzing a number of articles referring to the matter in newspapers and magazines, four points are revealed. First, the mass media taking up the matter stood out as the upper grade of power relation against teachers groups, and represented teachers irreciprocally, whether they treated teachers critically or favorably. Second, the teachers who became vulnerable to attacks from the mass media tried to protect the realm of education, immure themselves in it against the representations by the mass media, and make a realm of a sanctuary. Third, the widespread circulation of educational magazines in the 1910's enabled the teachers immure themselves in their own world. In those magazines, they talked of their misery conditions, depending upon their mutual sympathy. Finally, the mass media and the teachers affirmed the recovery of the authority of education together, and the two conjoined at this affirmation, which accelerated the immurement of the teachers.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 38, p. 337-345, 発行日 1998-03-26
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.106
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.7
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.35
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:07:35.022007
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3