WEKO3
アイテム
アメリカ合衆国における学校選択制度の展開 : マグネットスクールの発展経緯とその動向
https://doi.org/10.15083/00031621
https://doi.org/10.15083/00031621a88298ff-7346-4f09-a14a-f65f94f119ea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アメリカ合衆国における学校選択制度の展開 : マグネットスクールの発展経緯とその動向 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031621 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of School Choice in the United States of America : History and trends of Magnet School | |||||
著者 |
成松, 美枝
× 成松, 美枝 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 69991 | |||||
姓名 | Narimatsu, Mie | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Magnet School is a desegregation plan in the U. S. urban districts, which provides specialized educational programs. It is designed to attract students of different races or ethnic background. Magnet School became increasingly popular in the mid 1970s especially with a special federal aid program, an amendment to ESAA (Emergency School Aid Act), as a substitute method for a mandatory student reassignment plan such as "forced busing". However, under the meritocratic policy by the Reagan administration, Magnet School turned into an elite school which enrolls many of the most academically successful students in the districts. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 38, p. 403-411, 発行日 1998-03-26 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.53 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |