ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 37
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 37

小倉金之助の数学教育における直観と論理

https://doi.org/10.15083/00031642
https://doi.org/10.15083/00031642
cc7c3927-1416-4806-a909-d49df018f4db
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002358705.pdf KJ00002358705.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 小倉金之助の数学教育における直観と論理
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031642
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Intuition and logic in Kinnosuke Ogura's mathematics education
著者 佐藤, 英二

× 佐藤, 英二

WEKO 70046

佐藤, 英二

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70047
姓名 Sato, Eiji
著者所属
著者所属 日本学術振興会特別研究員 : 東京大学大学院教育学研究科学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Kinnosuke Ogura (1885-1962) was a mathematician, who introduced Perry's movement into Japan in the 1920s. His educational theory became a target for criticism in the 1960s on the grounds that it lacked logical and abstract aspect of mathematics. However this criticism holds true only at his Sugaku kyoiku no Konpon mondai (1924), but not at his later works. In Sugaku Kyoiku no Konpon mondai, he attached great importance on intuition, for it promoted students to think by self and to construct mathematical conception in their own ways, while he regarded mathematical logic as restraint of students'spontaneous thought. But in the 1930s works, he replaced 'intuition'with 'logic for children'. The intuition became no longer incompatible with mathematical logic. In addition he became to accept disciplinary value of mathematics education. What is more, getting powerfull in actual problem-solving, his theory got suitable to the need of militaristic empowerment in time of the Pacific War.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 37, p. 231-239, 発行日 1997-12-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.106
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.41
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:06:49.996549
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3