WEKO3
アイテム
テキスト学習研究
https://doi.org/10.15083/00031671
https://doi.org/10.15083/0003167175047ef4-54ac-4997-b5a8-3373fc342cc2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002360181.pdf (950.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | テキスト学習研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031671 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Overview of Researches on Text Learning | |||||
著者 |
深谷, 優子
× 深谷, 優子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70120 | |||||
姓名 | Fukaya, Yuko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科, 教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Learning from text has been focused in recent text comprehension researches. In those researches they use instructional texts and/or explanatory texts that can be used for educational purposes. Most of them have examined the interaction of readers'understanding level, textbase or situation model, and prior knowledge with text structure. This article provides an overview of those literture from viewpoint of text coherence and text content. We argue that social scientific texts should be diffferentiated from natural scientific texts in the researches on text comprehension and on learning from text. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 36, p. 291-299, 発行日 1996-12-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.9 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 801.04 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |