ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 36
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 36

コモン・スクールの教室における「統治」と「規律」 : F・W・パーカーの教授理論の再検討

https://doi.org/10.15083/00031678
https://doi.org/10.15083/00031678
6e6886cc-9e00-41a6-ba17-ac0c102915b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002360188.pdf KJ00002360188.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル コモン・スクールの教室における「統治」と「規律」 : F・W・パーカーの教授理論の再検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031678
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Government and Discipline in Classrooms of the Common School : Reinterpretation of the Pedagogy of F. W. Parker
著者 和田, 恵美子

× 和田, 恵美子

WEKO 70135

和田, 恵美子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70136
姓名 Wada, Emiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科, 学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The public elementary school in the United States, which was called "the common school" during the 19th century, has expressed an ideal of "commonality" or "commonness" in American culture. The ideal contained the ideas of "government" or "discipline" of the school method of teaching practice, as the very practical form. F.W.Parker, who was often called "father of the progressive education" or "inventor of the childcentered pedagogy," was a successor of these teacher-initiative ideas by its nature. It was ironical. However, his central interest of the chapter "School Government and Moral Training" in Talks on Pedagogics (1894) is, neither children nor teacher, the social relationship called "democracy" and the common school that he named "the embryonic democracy." In the common schools, children and teachers were made to be functional "parts" in the governmental form of "democracy." His "democracy" was not only a political ideal of nation but also a civil religion, and built the consensus and publicness of the modern schools in America.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 36, p. 379-388, 発行日 1996-12-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.53
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.12
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:06:11.533574
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3