ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 36
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 36

岸田劉生の『図画教育論』 : 大正期図画教育における<写生>の一断面

https://doi.org/10.15083/00031681
https://doi.org/10.15083/00031681
d89f0f61-0bbb-4a9a-ba6f-1b7505964366
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002360191.pdf KJ00002360191.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 岸田劉生の『図画教育論』 : 大正期図画教育における<写生>の一断面
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031681
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Concept of "Art Education" of Ryusei Kishida : "Shasei" ("realism of sketching") of Education in Taisho Era
著者 塚田, 美紀

× 塚田, 美紀

WEKO 70141

塚田, 美紀

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70142
姓名 Tsukada, Miki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科, 学校教育開発学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the concept of art education of Ryusei Kishida(1891-1929) focusing on the meaning of "Shasei"("realism of sketching") and "Shajitsu" ("realism") , for the purpose of revealing the problems of expression in art education at Taisho era. "Shasei" is a problematic term both in art history and art education history in japan. Originally this term included not only the meaning of sketching merely "an object" , but also of pursuing "acutuality" and "liveliness" , even "spirituality" of the object. The richness of this term "Shasei" would be seen in the writings of Kishida, a painter who explored "Shajitsu"("realism") through his life. Kishida revealed that "Shajitsu" could take place only through a struggle between "inner life" and "object" . He also suggested that, through this struggle, the materials and techniques composing the "surface" of picture could become tools of enriching the expressing self. Through considering how his thoughts was accepted among art teachers in Taisho era, we could illuminate the problems of expression in historical context, that is, the separation between "inner life" and "technique" in expression.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 36, p. 407-415, 発行日 1996-12-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.72
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 720.7
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:06:15.713982
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3