WEKO3
アイテム
環境教育実践の歴史的展開 : 学校と社会との関わりをめぐって
https://doi.org/10.15083/00031684
https://doi.org/10.15083/00031684554750dd-669b-420d-a781-78e99d61ca17
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002360194.pdf (977.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 環境教育実践の歴史的展開 : 学校と社会との関わりをめぐって | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031684 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Historical Review of Environmental Education : A Study on the Relation between School and Society | |||||
著者 |
大島, 英樹
× 大島, 英樹 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70148 | |||||
姓名 | Oshima, Hideki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科, 生涯教育計画コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The concept of environmental education has been controversially discussed, and it includes various contents and methods of education. In Japan, there are two origins of environmental education; nature conservation education and education about public nuisances. To promote our investigation, we should check the balance sheet of education and social movement for environment. In this paper, I tried to examine the essence of education through the quest of environmental education practice in the fields of formal and nonformal education. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 36, p. 457-464, 発行日 1996-12-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.1 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 379.8 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 519.8 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |