ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 35
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 35

授業コミュニケーションと社会化 : 国語科授業実践の社会化構造に関する教育社会学的考察

https://doi.org/10.15083/00031694
https://doi.org/10.15083/00031694
6dcb7eaa-6c13-4b5b-8af8-c5a1849ee644
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002401003.pdf KJ00002401003.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-13
タイトル
タイトル 授業コミュニケーションと社会化 : 国語科授業実践の社会化構造に関する教育社会学的考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031694
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Communication and Socialization in School
著者 紅林, 伸幸

× 紅林, 伸幸

WEKO 70172

紅林, 伸幸

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70173
姓名 Kurebayashi, Nobuyuki
著者所属
著者所属 比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 One of the main functions of school education is socialization. But, there has not been enough studies to reveal how socialization is practiced at school, especially through the subject-education which is central activity of school. Socialization has two aspects, internalization and structuralization. In this article, one focus on the latter, examining how structuralization is done in the process of class-communication, and what style of communication children acquire in result. The message we receive in communication is not given, but constantly open as an infinite possibility in the horizon of meanings. In this situation, we can receive a specific message by interaction among three kinds of message : indicated-message received from utterance, meta-message, and subsidary-message. In school education, children practice and learn this sort of communication through teach-learn communication between teacher-student relationship. Also, Japanese subject-education, whose purpose is to develop an ability to communicate, make similar communication established as a learning activity with 'reading'and 'discussion'. Children are increasingly captured by 'meaning'through this double communicative socialization in school.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 35, p. 105-127, 発行日 1995-12-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.45
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.41
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:05:24.131454
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3