WEKO3
アイテム
同僚教師に対する教師の認知構造
https://doi.org/10.15083/00031698
https://doi.org/10.15083/000316985a4fa52b-11c3-4d7b-bb63-2b69a53135df
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401007.pdf (2.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 同僚教師に対する教師の認知構造 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031698 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Structure of the School Teachers'Cognition of Their Colleague Teachers | |||||
著者 |
山崎, 美香子
× 山崎, 美香子× 川原, 誠司 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70182 | |||||
姓名 | Yamazaki, Mikako | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70183 | |||||
姓名 | Kawahara, Seishi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this article is to develop the test measuring how a school teacher views his colleague teachers (Role Construct Repertory Test for School Teachers; RCRT-ST), and to investigate, through the interview with him on the result of the test, how he relates himself with other teachers, and how he receives social supports from them. 31 teachers were asked to complete RCRT-ST, and the results were computed using factor analysis. This test was found to be effective not only for unfolding the individual teacher's cognition of his colleagues, but also for unfolding his personal experiences in schools, his personal view of education, and his interpersonal relationships with other teachers. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 35, p. 213-238, 発行日 1995-12-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 336.49 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.3 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |