ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 34
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 34

<個人論文>中国における私立学校参入領域に関する政策分析 : 国レベルと省レベルとの比較から

https://doi.org/10.15083/00031728
https://doi.org/10.15083/00031728
214fbcf5-c0e3-4e53-a2fb-1cdfbfae3536
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac034002.pdf eac034002.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-18
タイトル
タイトル <個人論文>中国における私立学校参入領域に関する政策分析 : 国レベルと省レベルとの比較から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031728
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers>A study on the policies for the entry of private school in China : By comparing the State-level and Provincial-level policies
著者 高, 暁楠

× 高, 暁楠

WEKO 70246

高, 暁楠

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70247
姓名 Gao, Xiaonan
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The inductive policies for the entry of private school in China, which were used to be designed in the Regulations on the running of educational institutions with social resources, have been removed in the law of the People's Republic of China on the Promotion of Privately-run Schools which has been implemented as the basic law of Private Education in China since 2003. However, by comparing and analyzing the similarities and differences of the inductive policies for the entry of private school in the previous policies and the present policies at both the State-level and Provincial-level, this paper reports that unlike the basic law on Private Education, the inductive policies for the entry of private school have been increased in the present policies for private education at Provincial-Level. Moreover, the causes of this problem have also been discussed in the light of the rent-seeking theory.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 34, p. 21-39, 発行日 2014-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:39.673058
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3