ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33

<個人論文>学習権理論における「力force」の伏在 : J.デリダの法哲学における時間的視点から

https://doi.org/10.15083/00031735
https://doi.org/10.15083/00031735
fa953049-06b6-410b-9dfd-36b6368164d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac033001.pdf eac033001.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-15
タイトル
タイトル <個人論文>学習権理論における「力force」の伏在 : J.デリダの法哲学における時間的視点から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031735
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Papers>Hidden Force under the Theory of Rights to Learn : From Jacque Derrida's Perspective of Force and Time
著者 佐藤, 晋平

× 佐藤, 晋平

WEKO 70272

佐藤, 晋平

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70273
姓名 Sato, Shimpei
著者所属
著者所属 九州共立大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan, the idea of Right to Learn was devised in post W.W.???? period, and in this process Horio Teruhisa had a vital role to play. Against his theory of Right to Learn, Freedom of Education was criticized by the reason that it doesn't make children and their parents really free. His theory fixed teacher-child relationship (or teacher-parent relationship) in one form, but it's also enforced by some of unique idea about education and law which haven't exist before. In his interpretation of Right to Learn, senses which doesn't exist on text (exist in con-text) is interpreted. In his interpretation, for example, all human rights don't need to be stipulated on a constitution because human rights are based on an action to constitute a constitution. So, force about constitution (to constitute a constitution) is key concept in his theory. Jacque Derrida said that some kind of force make legal interpretation possible for the future. In Horio's education theory, a perspective of time is important also. He explained that education have force to renewal society for the future. His legal interpretation and education theory was made by directing his attention to the future, and it might be a result of force.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 33, p. 1-12, 発行日 2013-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:12.216064
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3