ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33

<特集1: 教職の専門職性の再検討>教職の専門職性の再検討という課題 : 1980年代以降の研究動向を中心に

https://doi.org/10.15083/00031743
https://doi.org/10.15083/00031743
4a84c8ee-6c3b-41af-8f48-956438f86af5
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac033009.pdf eac033009.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-15
タイトル
タイトル <特集1: 教職の専門職性の再検討>教職の専門職性の再検討という課題 : 1980年代以降の研究動向を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031743
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Special 1: Understanding the Evolving Concept of Educational Profession>The Problem of Understanding the Evolving Concept of Educational Profession : Focusing on the studies from '80s
著者 福嶋, 尚子

× 福嶋, 尚子

WEKO 70292

福嶋, 尚子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70293
姓名 Fukushima, Shoko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to describe the present condition of studies on the concept of educational profession and to present the significance and potential of this feature article. The studies from the “concept approach” have been stagnant, and some characteristics constituting the concept of educational profession, such as the professional autonomy of teachers concerning working and educational conditions and the code of ethics, have not been raised. The “actual condition approach” and the “policy approach” have discussed the issues of teachers’ relationship with parents or other experts like school counselors and collegiality among educational profession, which is different from “concept approach”. However, it has become difficult to analyze recent educational policies from the viewpoint of the concept of educational profession because of the standstill of theoretical analysis from the concept approach. Furthermore, it is clear from actual state of affairs that educational professions have to work with parents, citizens, and other experts. This proves the necessity of placing professional autonomy and collegiality in the relation with them as important characteristics of the concept of educational profession. The reexamination of the evolving concept of educational profession is demanded from both practical and political viewpoints.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 33, p. 105-113, 発行日 2013-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:21.545862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3