ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 33

<特集1: 教職の専門職性の再検討>専門職要件としての倫理綱領に関する一考察 : 全米教育協会の倫理綱領の変容過程分析を中心として

https://doi.org/10.15083/00031745
https://doi.org/10.15083/00031745
b927924b-a8b2-4498-9699-570019d9c0ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac033011.pdf eac033011.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-15
タイトル
タイトル <特集1: 教職の専門職性の再検討>専門職要件としての倫理綱領に関する一考察 : 全米教育協会の倫理綱領の変容過程分析を中心として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031745
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Special 1: Understanding the Evolving Concept of Educational Profession>A study of a code of professional ethics through comparison of three revised editions of the National Education Association in the United States of America
著者 津田, 昌宏

× 津田, 昌宏

WEKO 70296

津田, 昌宏

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70297
姓名 Tsuda, Masahiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The importance of a code of ethics as one of the elements as professions has been emphasized in the literatures both in Japan and Western countries, but number of analytical thesis regarding the code of ethics , especially in education, have been very limited. I hereby establish three issues ; 1) to clarify what ethics, moral, and code of ethics mean, 2) to make a historical review of three NEA codes of ethics, and 3) to compare code of ethics of NEA with the one of Japan Teachers’ Union. Among them, the main examination is on the three editions of the code of ethics of the National Education Association, namely in the years of 1952, 1968, and 1975 and to find out characters and significance of the each code of ethics. By such work, we found that three important concepts have been grown up during 23 years from 1952 to 1975. They are ; 1) the education profession consists of one education workforce, 2) the educator, believing in the worth and dignity of each human beings, recognizes the supreme importance of the pursuit of truth, devotion to excellence, and the nurture of the democratic principle, 3) the educator recognize the magnitude of the responsibility inherent in the teaching process.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 33, p. 139-161, 発行日 2013-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:23.829667
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3