WEKO3
アイテム
<個人論文>オーストラリア中等教育における「校則」の運用 : エスノグラフィを中心として
https://doi.org/10.15083/00031767
https://doi.org/10.15083/000317679b269580-c90b-4134-b0d7-fb4b3fc0bc90
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
eac031001.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-01-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <個人論文>オーストラリア中等教育における「校則」の運用 : エスノグラフィを中心として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031767 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | <Individual Papers>"School Rules" in Practice in an Australian Secondary School | |||||
著者 |
松本, 浩欣
× 松本, 浩欣 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70367 | |||||
姓名 | Matsumoto, Hiroyoshi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This research focuses on the practical handling the discipline or behaviour management through the perspective of "School Rules" in an Australian secondary school. From the experience of succeeding field work in an Australian secondary school since 1999, the structure of the school rules there clearly seem to work quite well. Moreover, the existence of the teachers'manual for discipline seems quite unique. The main focus of this research is to find how the things around discipline in school get better and are maintained well with the "School Rules" from the Australian view point. The spot light is mainly on the ethnography and written materials at an Australian secondary school in Western Australia in this research. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 31, p. 1-21, 発行日 2011-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1220520X | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo |