WEKO3
アイテム
<個人論文>教育委員会における意思決定に関する一考察 : 事務委任制度と事務局の政策形成過程の分析を通じて
https://doi.org/10.15083/00031827
https://doi.org/10.15083/00031827c59642a7-27f3-409d-b221-30495864dd8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-08-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <個人論文>教育委員会における意思決定に関する一考察 : 事務委任制度と事務局の政策形成過程の分析を通じて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031827 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | <Individual Paper>One Consideration about Decision Making inthe Board of Education : Throughan Office Work Commission System and Analysis of a Policy Formation Process of the Secretariat | |||||
著者 |
押田, 貴久
× 押田, 貴久 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70515 | |||||
姓名 | OSHIDA, Takahisa | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this report is to analyze the decision-making location in the Board of Education and a policy formation process in the secretariat. At first, I examine the decision-making location of the Board of Education from "a rule to depend on commission of authority of the Board of Education". Subsequently I analyze it based on an example about the actual situation of a policy formation process in the Board of Education secretariat. Finally, 1 consider a role of the Board of Education and the superintendent of education - secretariat and a policy decision system in the Board of Education secretariat through these analysls. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要 巻 25, p. 1-16, 発行日 2006-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10565636 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室 | |||||
出版者別名 | ||||||
Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo |