ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要
  4. 24
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要
  4. 24

<個人論文>教育委員会制度改革に対する自治体首長の意識と評価 : 全国首長アンケート調査報告

https://doi.org/10.15083/00031851
https://doi.org/10.15083/00031851
55fb9df2-9a52-46bf-813d-ae50f06faf39
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac024004.pdf eac024004.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-08-02
タイトル
タイトル <個人論文>教育委員会制度改革に対する自治体首長の意識と評価 : 全国首長アンケート調査報告
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031851
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Paper>Consideration and Evaluation of the Views of Governors and Mayors on the Reform of the Board of Education System : Report on a Survey of Govemors and Mayors
著者 村上, 祐介

× 村上, 祐介

WEKO 70573

村上, 祐介

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70574
姓名 MURAKAMI, Yusuke
著者所属
著者所属 日本学術振興会特別研究員
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports the result of a survey on the views of govemors and mayors regarding the Board of Education system. This survey was conducted in August-September 2004. Its results are as follows.// First, several mayors and governors agreed that the Board of Education should continue. A few mayors insisted that the Board of Education should be abolished and that mayors should directly control educational administration; however, there were few govemors and mayors who agreed to this abolition.// Second, with regard to educational policy, many governors and mayors felt that the influence of the central governlnent (Or in the case of local authorities, the prefectural government) is stronger than that of the general administration. They felt that public administration of the educational policy is compartmentalized. However, if the educational policy is compartmentalized, it remains to be seen whether it is a result of the Board of Education system.// Third, mid-sized cities, having a population of approximately 30,000-100,000, have distinctive features as compared with small and large cities. For example, With respect to both general and educational policies, the mayor's influence is stronger in mid-sized cities. The scale of the government (in other words, population) is an important variable when local (educational) policy is analyzed; however, the effect of this variable is not linear.// Although this paper introduces the results of this survey, it does not make or test any hypothesis, This aspect relⅥains to be studied.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要

巻 24, p. 49-75, 発行日 2005-03-24
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10565636
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室
出版者別名
Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:41:56.882341
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3