WEKO3
アイテム
教育政策過程研究における「政策ネットワーク」論の可能性 : 政策ネットワークモデルの検討
https://doi.org/10.15083/00031855
https://doi.org/10.15083/00031855083d8509-706d-4a7c-b560-80ab618b34ae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-08-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育政策過程研究における「政策ネットワーク」論の可能性 : 政策ネットワークモデルの検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031855 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study of Policy Networks in Educational Policy Process Analysis : Discussion about Policy Network Models | |||||
著者 |
韓, 相俊
× 韓, 相俊 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 70582 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | HAN, Sang-Joon | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画コース・教育行政学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recently, the 'policy network'attracts attention as a new analysis framework in policy process analysis. In Europe and America, it has been argued about various network approaches and the usefulness as the dominant research method for the policy process analysis critically. Also in Japan, 'policy network'approaches are introduced from the 1980s, especially about the Model of R.A.W. Rhodes in many cases. In this paper, describe network typologies of Rhodes model, Waarden model and Schneider model briefly, and introduce the model of Wilks & Wright, who are belonging to the Economic Social Research Committee(ESRC) also, which categorize the policy network at another dimension. And, it will be examined that the network approach has what meanings in educational policy process analyses. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要 巻 23, p. 37-49, 発行日 2004-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10565636 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室 | |||||
出版者別名 | ||||||
Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo |