WEKO3
アイテム
<個人論文>チャータースクールのアカウンタビリティ
https://doi.org/10.15083/00031876
https://doi.org/10.15083/0003187636a5aaa4-1c46-41d5-b5e9-d204b92a6711
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00000205598.pdf (742.4 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2006-04-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <個人論文>チャータースクールのアカウンタビリティ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031876 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | <Individual Paper>The accountability for charter schools | |||||
著者 |
諸橋, 由佳
× 諸橋, 由佳 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70623 | |||||
姓名 | Morohashi, Yuka | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the United States "charter schools" is the public school system that is free from most of the regulations by state laws. Recently, many people pay attention to charter schools in Japan when they discuss the school autonomy and accountability in the public school reform. However charter schools have so various forms to operate that it is difficult to know the actual situations of them. How charter schools make themselves accountable? What arrangements the charter authorizers make for the charter school accountability? This article shows some arguments about the accountablity, and then, describes what procedures and standards are operated to make charter schools accountable in Milwaukee, Wisconsin. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要 巻 21, p. 73-80, 発行日 2002-03-27 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10565636 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 372.5345 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 373.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo |