ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要
  4. 17
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要
  4. 17

教師間の知識共有・創造としての「協働」成立のプロセスについての一考察(<小特集>学校改善と学校の個別性に関する研究)

https://doi.org/10.15083/00031917
https://doi.org/10.15083/00031917
696367d4-81c3-473c-b4fe-907263e63af7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000205526.pdf KJ00000205526.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-04-07
タイトル
タイトル 教師間の知識共有・創造としての「協働」成立のプロセスについての一考察(<小特集>学校改善と学校の個別性に関する研究)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031917
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A study of the process to achieve collaboration as interaction to establish shared knowledge and meanings between teachers and dynamic process in which knowledge is constituted (<Middle report> The study concerning relatioship between school improvement and school individuality)
著者 藤原, 文雄

× 藤原, 文雄

WEKO 70708

藤原, 文雄

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70709
姓名 Fujiwara, Fumio
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The importance of collaboration has been emphasized in the discourse of educational reform, yet it mayeeasier to talk about the notion as a nomalised idea than to achieve it in practice. Besides, the term of collaboration it self has remained consepually amorphous and sanguine. So, this paper tries to elaborate the term of collaboration by the works of investigation of political and theoretical background which has spawned the present enthusiasm for teacher collaboration. By such works, we report that collaboration should be interpreted as interaction to establish shared knowledge and meanings between teachers and dynamic process in which knowledge is constituted which has possibility of managing of a weak point of "educational organization as loosely coupled system". At the same time, however, we report that all teachers must adapt their notions of roles and responsibility an s a set of communication skills to achieve collaboration in above sense. We explore the central notion" reciprocity" "redundancy" in the process of collaboration. Finally, we point out that succesfull collaboration depends on the withdom of the headteachers in the therms of maintaining teachers' autonomy which is the essence of" educational system of loosely coupled system".
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要

巻 17, p. 2-21, 発行日 1998-03-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10565636
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.3
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室
出版者別名
Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:40:07.498964
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3