WEKO3
アイテム
地域教材と子どもの学び : 鈴木孝子『川の授業』を素材として
https://doi.org/10.15083/00031938
https://doi.org/10.15083/0003193852887a1c-f3df-4a6f-b4f7-4b6d51fcf2e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002495344.pdf (596.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-04-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地域教材と子どもの学び : 鈴木孝子『川の授業』を素材として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031938 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Regional Teaching materials and Children's Learning : Based on Takako SUZUKI "Teaching of the River" | |||||
著者 |
塩野谷, 斉
× 塩野谷, 斉 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70754 | |||||
姓名 | Shionoya, Hitoshi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Regional teaching materials are important in social studies.Teachers can investigate regions around schools,and collect various teaching materials.Children can investigate themselves,and learn fruitful learning through them. In this paper I tried to consider how children learn their familiar region by means of analvzine the concrete utterances and compositions of the children in the class. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学研究室紀要 巻 16, p. 145-150, 発行日 1997-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10565636 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.31 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.312 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究教育行政学研究室 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Educational Administration Course, Graduate School of Education, University of Tokyo |