ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 90 アメリカ太平洋地域研究センター
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 5
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 5

具象への回帰を超えて : クレメント・グリーンバーグと1950年代の具象美術家

https://doi.org/10.15083/00037249
https://doi.org/10.15083/00037249
3c4196e0-7a42-438a-bd41-8a1fe0908624
名前 / ファイル ライセンス アクション
atk005010.pdf atk005010.pdf (967.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-16
タイトル
タイトル 具象への回帰を超えて : クレメント・グリーンバーグと1950年代の具象美術家
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00037249
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Beyond the Return to Figuration : Clement Greenberg and Figurative Artists in the 1950s
著者 加治屋, 健司

× 加治屋, 健司

WEKO 136344

加治屋, 健司

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 136345
姓名 Kajiya, Kenji
著者所属
著者所属 東京大学(院)
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates the ways in which American art critic Clement Greenberg transformed his art criticism in relation to the revival of figurative paintings among young artists in downtown New York in the 1950s. Greenberg has been considered to be a lifelong advocator of abstract art. In his early stage, Greenberg contended that advanced art should be abstract through emphasis on its own medium rather than on what it represents. The 1950s, however, saw the emergence of figurative painters who were inspired largely by Willem de Kooning's Woman I, the painting that broke away from the burden of abstraction. Their popularity urged Greenberg to reconsider the significance of abstract art, discovering the important role of visuality as a common ground between abstract and representational art. He thus came to recognize the importance of abstract art once again because it tells us more clearly how to apprehend the visual features of works of art than representational art does. Greenberg's propagation of abstract art in the 1960s should be considered not to be the extension of his reductionist position in the 1940s but rather to be the consequence of his attention to the visual function of abstract art which he discovered through his experience of figurative paintings in the 1950s
書誌情報 アメリカ太平洋研究 = Pacific and American studies

巻 5, p. 105-117, 発行日 2005-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13462989
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11562201
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 312.9
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科附属アメリカ太平洋地域研究センター
出版者別名
Center for Pacific and American Studies of The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:32:09.479748
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3